Visma förvärvar Aditro Public

Visma förvärvar Aditro Public AB, ledande mjukvaruföretag inom ekonomi- och HR-lösningar för offentlig sektor i Sverige. Därmed stärker Visma sin position ytterligare inom ekonomi, HR och lön på den offentliga marknaden.

– Svenska marknaden står inför en utmanande och nödvändig gradvis övergång till molnbaserade lösningar. Detta kräver en stark utveckling i konkurrensen med utländska aktörer. Visma kommer att bidra med kapital, kompetens och en etablerad teknisk plattform som kan förse våra kunder med starka lösningar och skapa ytterligare tillväxt i framtiden, säger Johan Berg, CEO Aditro Group.

– Sverige är en viktig marknad för Visma. Förvärvet stärker Vismas position ytterligare och ökar konkurrenskraften och förmågan att leverera ännu bättre lösningar til befintliga och nya kunder. Visma är redan marknadsledande inom den norska offentliga marknaden och vi ser fram emot att stärka vårt fokus inom den offentliga marknaden i Sverige, säger Øystein Moan, koncernchef för Visma.

Om Aditro Public AB
Aditro Public AB är ledande leverantör av ekonomi- och HR-lösningar inom offentlig sektor i Sverige och har mer än 200 kunder inom kommun och landsting. Företaget har en bred portfolio av programvaror och har funnits på marknaden i flera år. Omsättningen 2014 var 368 MSEK och företaget har 183 anställda.

Øystein Moan, CEO Visma AS, +47 920 80 000
Johan Berg, CEO Aditro Group, 010-451 10 00