Visma förvärvar EasyCruit från Lumesse och stärker positionen inom molnbaserade rekryteringslösningar

Visma expanderar verksamheten och stärker portföljen med molnbaserade mjukvaror genom förvärvet av EasyCruit från Lumesse.

– Lumesse har letat efter en köpare som kan fortsätta att utveckla EasyCruit internationellt och vi är väldigt nöjda med transaktionen. Vi tror att den ökar vår konkurrenskraft och förmågan att skapa värde för både befintliga och nya kunder hos EasyCruit samtidigt som vi möjliggör för Lumesse att omfokusera på kärnverksamheten, säger Didier Bench, styrelseordförande i Lumesse.

– EasyCruit är ett perfekt tillägg till Vismas nuvarande molnbaserade HRM-portfölj och gör oss till en starkare leverantör av mjukvara för rekryteringar. Förvärvet stärker Vismas position på nuvarande marknader och ger ytterligare kapacitet att förbättra erbjudandet mot befintliga och nya kunder. Vi ser fram emot att skapa värde och tillväxt tillsammans, säger Jan Ivar Borgersen, vd för Visma Enterprise Solutions.

För mer information, vänligen kontakta:
Jan Ivar Borgersen, vd Visma Enterprise Solutions: + 47 905 48 745
Didier Bench, styrelseordförande Lumesse: +44 (0) 1582 817209

Om Lumesse
Lumesse förser mer än 2 400 organisationer i över 70 länder med Talent Solutions, och möjliggör för dem att engagera och våra de bästa talangerna i en konstant föränderlig och krävande, global omvärld. Genom de unika och mycket anpassningsbara lösningarna är kunderna väl förberedda på att kunna att kapitalisera på den snabba evolutionen inom ny teknik och föränderliga affärsförhållanden, samtidigt som företagets behov möts både lokalt och globalt. För mer information, besök www.lumesse.com.

• easycruit
  • visma
  • hr
  • rekrytering

Visma gör verksamheter mer effektiva, genom att leverera programvara, outsourcingtjänster, inköpslösningar, inkassotjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterad utveckling och konsultverksamhet. Vi förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser både inom privat och offentlig sektor. 400 000 nordeuropeiska kunder använder våra produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 använder oss som hostingpartner. Vi är 7 400 anställda och omsatte 8 338 miljoner norska kronor 2015.

Aase Settevik

Director of Brand & Communications +47 920 49 559