Visma förvärvar IDUR och breddar erbjudandet av pensionstjänster

Visma har förvärvat det svenska bolaget IDUR, som erbjuder tjänster inom pensionsanalys och pensionsadminstration till företag. IDUR är ett bolag med god tillväxt och en nischad verksamhet som har stor potential att utvecklas vidare. Bolaget blir en del av Visma Services, som därmed breddar sitt erbjudande av pensionstjänster.

– Det finns en stor efterfrågan hos våra existerande kunder på tjänster kring analys och administration av tjänstepensioner, som är ett mycket komplext område. Genom förvärvet av IDUR utökar vi vår portfölj av tjänster med pensionsanalys, pensionsadminstration och rådgivning kring pensioner. I IDUR finns både en hög kompetens och en välutvecklad systemplattform som passar väl in och kompletterar Visma Services erbjudande, säger Anders Fryxell, vd för Visma Services.

IDUR är en oberoende part för arbetsgivare inom området tjänstepensioner. Företaget tar ansvar för att uppdragsgivaren betalar rätt tjänstepension samt stödjer utvecklingen av effektiva och säkra processer i verksamheten. I och med förvärvet ser bolaget goda möjligheter att växa verksamheten ytterligare och integrera tjänster med Visma.

– Att bli en del av Visma är ett spännande och positivt steg för IDUR. Det innebär en mer stabil situation för bolaget och skapar goda förutsättningar till vidare affärsutveckling. Idag jobbar vi med några av Sveriges största företag som ser värdet och behovet av våra tjänster. Som nästa steg får vi nu genom Vismas lönehanteringstjänster möjlighet att också göra mindre och medelstora bolag medvetna om problematiken kring pensionsadministration och vilka lösningar som finns, säger Göran Rundqvist, vd för IDUR.

Anders Fryxell, vd för Visma Services, 0709-21 43 82, anders.fryxell@visma.se
Göran Rundqvist, vd för IDUR, 0735-14 42 00, goran@idur.se

Om IDUR:
IDUR Information AB grundades 2002 men har i bolaget en gedigen kunskap och erfarenhet inom tjänstepensioner som sträcker sig över fyra decennier bakåt. Företaget är arbetsgivarens oberoende part inom tjänstepensioner och är inte knutet till något försäkringsbolag. Grunden i verksamheten är pensionsanalys och pensionsadministration. Erbjudandet innefattar bland annat analys, kontroll och revision av företagets tjänstepensioner samt löpande administration av arbetsgivarens tjänstepensioner.

Om Visma Services:
Visma Services AB är en del av Visma-koncernen och ledande leverantör av outsourcingtjänster inom redovisning, lön och ekonomisk rådgivning. Företaget finns på fem kontor över hela landet med 370 anställda och hade en omsättning på 350 miljoner kronor år 2015.