Visma förvärvar StarSoft Oy i Finland

Visma ökar sitt fokus på mjukvara för skolsektorn genom att köpa Finlands ledande företag inom branschen, StarSoft Oy. Affären stärker Vismas ställning på den finska marknaden.

– Genom att bli en del av Visma når våra mjukvaror ännu fler i skolsektorn. Visma bidrar med både kapital och kompetens och vi är övertygade om att vår förmåga att utveckla ännu bättre lösningar för både nya och existerande kunder kommer stärkas, säger Jarto Tarpio, teknisk chef på StarSoft Oy.

– Finland är viktigt för Visma och affären stärker Vismas position där. Användarvänlighet och mobilitet, två områden där StarSoft Oy är starka, är viktiga i vår strategi för molntjänster. Vi är imponerade av företagets organisation och ser fram emot att utveckla verksamheten ytterligare, säger Øystein Moan, vd på Visma.

– Vi är stolta över att lärare, studenter, föräldrar och skoladministratörer i hela Finland nu kommer kommunicera genom mjukvara från Visma. Skolsektorn är viktig för oss och vi kommer fortsätta utveckla lösningar för självservice som bidrar till ökad effektivitet och automation både i Finland och internationellt, forsätter Øystein Moan.

Øystein Moan, vd Visma: +47 920 800 00
Jarto Tarpio, teknisk chef StarSoft Oy: +358 505 617 813

Om StarSoft Oy
StarSoft Oy är ett finskt mjukvaruföretag som är ledande inom mjukvara för skoladministration. Företaget grundades 1987 och har 56 anställda i Vaasa. Företaget har en stark ställning och en bred kundbas på den finska marknaden.