​Visma inleder samarbete med Proclient

Visma fortsätter att utveckla och stärka partnerledet och inleder ett samarbete med Proclient System AB. I och med samarbetet blir Proclient certifierade att sälja och implementera affärssystemet Visma Business.

– Vi ser en ökad efterfrågan kring Visma Business, och med Proclient som är väl etablerade på marknaden får vi bra förstärkning i partnerledet. Proclient satsar vidare mot framtiden och vi är mycket glada och stolta över att de har valt att göra det tillsammans med Visma, säger Carola Lissel, vd för Visma Software.

Proclient har många års erfarenhet av att leverera affärssystem på den svenska marknaden och ville bredda sitt erbjudande med en större lösning. Efter deras kartläggning stod Visma och Visma Business ut tack vare sina anpassningsmöjligheter och uppbyggnaden kring flöden och processer.

– Vårt samarbete med Visma är ytterligare ett steg i vår strategi att vara en rikstäckande helhetsleverantör inom affärssystem. Vi är stolta över att kunna erbjuda våra kunder ett kompetent och flexibelt affärssystem som Visma Business, säger Joakim Nyman, vd för Proclient.

Vismas och Proclients gemensamma mål är att kunna erbjuda sina kunder lösningar som är anpassade efter behov och ökar effektiviteten.

För mer information, kontakta:
Carola Lissel, vd för Visma Software AB, 070-426 61 16, carola.lissel@visma.com
Joakim Nyman, vd för Proclient System AB, 031-334 16 70, joakim.nyman@proclient.se

Om Proclient
Proclient grundades 1994 och har en gedigen erfarenhet inom affärssystem, drift och integrationslösningar. Proclient har sitt säte i Mölndal och kontor i Stockholm, Malmö och Sundsvall. För mer information, se www.proclient.se