Visma och SEB förenklar småföretagens inbetalningar

Genom en smart integration kan tusentals småföretagare nu hantera sitt kontoutdrag och sina kundinbetalningar direkt i sitt ekonomiprogram. Kopplingen finns i den nya versionen av Visma eEkonomi.

− Det är fantastiskt roligt att vi nu inleder ett samarbete med en av Nordens ledande banker, SEB. Med den här lösningen kan företagen spara mycket tid i och med att flera manuella steg i bokföringen försvinner, säger Rolf Dahlberg, vd för programföretaget Visma Spcs.

Automatisk avstämning
Till exempel kommer företagen från och med nu varken behöva logga in på internetbanken för att hämta sitt kontoutdrag eller knappa in uppgifterna manuellt. I stället överförs kontoutdraget helt automatiskt via kopplingen mellan Visma eEkonomi och banken. Kundinbetalningarna matchas dessutom smidigt med hjälp av OCR-numret direkt inne i programmet.

− Vi ser en stor vinst i tid och resurser för våra kunder att kunna förenkla sina bankbetalningsprocesser på det här sättet. Allt fler företagare vill kunna minska det administrativa arbetet och ersätta det med säkra, automatiserade processer, säger Staffan Hedberg, produktansvarig för affärsområdet Betala på SEB.

Visma eEkonomi är ett helt internetbaserat bokförings- och faktureringsprogram för mindre företag. Läs mer om samarbetet mellan SEB och Visma här: http://kampanjer.vismaspcs.se/seb/

Rolf Dahlberg, vd för Visma Spcs, 0470-70 60 39.
Staffan Hedberg, produktansvarig SEB Företag, Affärsområde Betala, 0705-45 28 81