Visma Retail i strategiskt samarbete med Retail Express

Visma Retail har startat samarbete med programföretaget Retail Express och kan nu erbjuda en helintegrerad ERP-lösning för detaljhandeln.

Retail Express har nyligen lanserat den andra generationens varuhandelslösning, RE 2.0, som nu är helt samordnad med Visma Retail Suite. På det sättet har en viktig ERP-lösning skapats för detaljhandeln.

− Genom integrationen med Visma Retail Suite blir ledande teknologi tillgänglig för både Vismas befintliga kunder och för en bred nordisk marknad, säger Barry Grange, vd för Retail Express.

Total överblick av hela kedjan
Med RE 2.0 kopplad till Visma Retail Suite får kunden en tydlig bild av effekten av prisstrategier, kampanjer samt marknadsföring av specifika varor och kombinationseffekter för alla varugrupper i kedjan.

Lösningen ger också en översikt av pågående och planerade kundkontakter. Allt sker i realtid så att det i detalj går att följa hur prognoserna står sig mot faktisk efterfrågan.

− Med RE 2.0-modulen i Retail Suite får vi det bästa av två lösningar samlat på ett ställe. Detta sätter en ny standard för ERP-lösningar i detaljhandeln, säger Gaute Green-Stensrud, vd för Visma Retail, som är den ledande nordiska leverantören av lösningar och tjänster för detaljhandeln.

Retail Express levererar driftsfunktioner för detaljhandeln, exempelvis marknadsplanering, prisoptimering och marknadsexponering.

Gaute Green-Stensrud, vd för Visma Retail Norge, +47 982 89 423, gaute.green-stensrud@visma.com