Visma Software inleder samarbete med Cash IT

Visma Software förstärker partnerledet med ytterligare en ny stark partner och inleder ett samarbete med den värmländska kassasystemtillverkaren Cash IT. Partnerskapet innebär att Cash IT certifieras för att sälja och leverera affärssystemet Visma Business.

– Vi tror fortsatt på en stark partnerkanal, och ser en stor fördel i ett brett spektrum av partners som innefattar både lokal förankring och branschspecifikt fokus, säger Carola Lissel, vd för Visma Software.

Samarbetet är en del av Cash IT:s strategi i att vara en helhetsleverantör för detaljhandeln. Företaget har under 2015 rekryterat tre nya medarbetare som alla är Visma Business-certifierade inom olika fält.

– Våra lösningar används redan av ett flertal Vismakunder och vi är stolta över att nu kunna erbjuda ett ännu större åtagande till våra handlare, säger Robert Karlsson, vd för Cash IT.

Vismas och Cash IT:s gemensamma mål är att kunna erbjuda sina kunder avancerad hantering av lager och logistik, automatiserade flöden för elektroniska fakturor, betalningar med mera – en integrerad lösning ända ut i kassalinjen.

Om Cash IT
Sedan 1999 utvecklar Cash IT det användarvänliga kassasystemet Cash IT Retail, som efterlever myndigheternas krav på säkerhet och kontroll. Tack vare integrationen med ledande affärssystem erbjuds ett komplett butiksdatasystem där den manuella hanteringen minskar och informationen synkroniseras i alla led.

Läs mer: www.cash-it.se

Carola Lissel, vd för Visma Software, 070-426 61 16, carola.lissel@visma.com