Visma växer inom transportområdet i Norden

Visma har fått ännu ett uppdrag inom transportområdet i och med att finska Transportstyrelsen valt Visma som leverantör av ett rapporteringssystem för järnvägen.

Visma är en stabil leverantör av olika typer av transportlösningar i Norden. Finska Transportstyrelsen har valt Visma som leverantör av en skräddarsydd lösning för att hantera incidenter och felrapportering inom järnvägen. Uppdraget omfattar både utveckling och applikationsförvaltning. Visma har tidigare byggt finska Transportstyrelsens ärende- och dokumenthanteringslösningar.

I Sverige levererar Visma bland annat en komplett transportlösning till Kriminalvården. Lösningen är baserad på Visma TransPortalen TMS, som bygger på den senaste tekniken inom webb, optimering och mobilitet. Med det nya transportplaneringssystemet kan beställarna inom Kriminavården enkelt följa sina beställningar och transportförarna får en säkrare arbetsmiljö.

Andreas Wikholm, vd för Visma Consulting AB, 08-633 22 50