Grigor Dimitrov ny global ambassadör för Vitamin Well

Grigor Dimitrov ny global ambassadör för Vitamin Well

Vitamin Well är stolta att presentera den bulgariske tennisstjärnan Grigor Dimitrov som global ambassadör. Avtalet med den 27-årige atleten innebär att Vitamin Wells positionering inom tennis stärks ytterligare.

– Första gången vi träffade Grigor blev vi väldigt inspirerade av hans personlighet. Hans passion och engagemang tillsammans med sina välförtjänta bragder visar att hårt arbete och hängivenhet lönar sig. Grigors professionalism kombinerat med att han tycker mycket om våra produkter gör honom till en perfekt ambassadör för Vitamin Well, säger Catharina Carlsdotter, Head of Marketing på Vitamin Well.

Grigor Dimitrov är den mest framgångsrika Bulgariske tennisspelaren genom tiderna. Han har vunnit åtta ATP-titlar under sin karriär, inklusive Stockholm Open 2013, som blev hans första ATP-titel. Som bäst har Grigor Dimitrov varit rankad nummer tre på ATP-rankingen, vilket han uppnådde i november 2017 efter att ha vunnit Nitto ATP Finals 2017.

Som ambassadör för Vitamin Well kommer Dimitrov att vara delaktig i en rad aktiviteter i samband med större tennistävlingar och vid aktiveringar på sociala medier. Efter att ha vunnit Stockholm Open 2013 och dessutom bott i Sverige en tid, kom Dimitrovs beslut om att samarbeta med Vitamin Well naturligt.

– Vitamin Well ligger konstant i framkant och vågar vara innovativa, något som går hand i hand med mina värderingar. Jag har alltid gillat Vitamin Wells produkter, och det känns väldigt roligt att representera ett företag från Sverige just för att jag har många minnen därifrån. Jag ser verkligen fram emot den kommande tennissäsongen tillsammans med Vitamin Well, säger Grigor Dimitrov.

Vitamin Well har sedan länge ett stort engagemang inom tennis, bland annat som dryckespartner till Intrum Stockholm Open, Good to Great Tennis Academy och under tennisveckorna i Båstad. Med Grigor Dimitrov kopplar Vitamin Well greppet om tennis ytterligare.

Dimitrov förbereder sig just nu för 2019 års upplaga av Australian Open som går av stapeln den 14 januari och håller på till 27 januari.

Vitamin Wells affärsidé är att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten. Läs mer på www.vitaminwell.se