Mikael Lindgren ny kommunikationschef på Vitamin Well

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2017 09:18 CET

Vitamin Well AB har anställt Mikael Lindgren som ny kommunikationschef. Mikael kommer ha övergripande kommunikationsansvar för företagets samtliga varumärken och marknader.

- Det ska bli jättekul att bli en del av Vitamin Well. Det är ett mycket spännande företag med starka varumärken som på kort tid har vuxit snabbt och skapat enormt engagemang hos konsumenterna. Min bakgrund har gett mig god förståelse för hur effektiv kommunikation kan stärka varumärken och driva affärsnytta. Jag ser fram emot att utveckla kommunikationsarbetet vidare, säger Mikael Lindgren.

Mikael har lång erfarenhet av pr och kommunikation och kommer närmast från en tjänst som pr-chef på Arla. Dessförinnan har han arbetat på kommunikationsbyråer som Burson-Marsteller och Grayling med fokus på corporate communications och medierelationer.

- Vi är glada och stolta över att välkomna Mikael till teamet. Jag är övertygad om att hans erfarenhet från byråsidan och arbete med konsumentprodukter kommer att vässa vår kommunikation ytterligare. Hans bakgrund av strategisk kommunikation kombinerat med taktiskt kunnande kommer bidra med nya perspektiv, säger Catharina Carlsdotter, Head of Marketing & Innovation på Vitamin Well AB.

Mikael började sin nya tjänst 1 november.

För mer information, kontakta:
Mikael Lindgren, mikael.lindgren@vitaminwell.se tel 0768 798 513
Catharina Carlsdotter, catharina.carlsdotter@vitaminwell.se tel 070 891 95 08

Om Vitamin Well AB

Vitamin Well är ett ledande nordiskt företag inom funktionella drycker som utvecklar, marknadsför och säljer högkvalitativa produkter under de välkända varumärkena Vitamin Well, Vitamin Well Free, NOBE aloe vera, NOCCO, Barebells samt sportdrycken Vitamin Well+. Sedan bolaget grundades 2006 har företagets vision varit att ta fram de bästa och mest välsmakande funktionella dryckerna, anpassade för olika målgrupper och situationer. Vitamin Well har sitt huvudkontor i Stockholm och dryckerna säljs i över 30 länder.