Vitamin Well för Musikhjälpen

Vitamin Well för Musikhjälpen

I år stödjer Vitamin Well insamlingen Musikhjälpen. Musikhjälpen är ett samarbete mellan P3 Sveriges Radio, SVT och Radiohjälpen. Insamlingen till Musikhjälpen pågår mellan den 9-15 december och årets insamling har temat - Alla tjejer har rätt att överleva sin graviditet. Vitamin Well har en egen insamling under perioden som engagerar kunder, leverantörer och vänner.

Vi har följt Musikhjälpen under några år och sett vilket engagemang insamlingen skapar samtidigt som de sprider viktiga budskap. Vitamin Well är ett ungt och litet företag som självklart vill vara en del av detta och därför har vi valt att engagera alla våra kontakter för att samla in mer pengar, säger Catharina Carlsdotter, Marknadschef Vitamin Well.

Det största engagemanget kommer från Vitamin Wells handlare runt om i Sverige som är med och skänker pengar till insamlingen. Därtill stödjer Vitamin Well flera av de övriga insamlingarna till Musikhjälpen och skänker bland annat dryck till försäljning utanför glasburen i mattältet där Carl Bodin Svensk står för maten.

"Vi är väldigt glada för detta samarbete med Vitamin Well. Det är viktigt att engagera så många som möjligt i kampen mot mödradödlighet och stödet från Vitamin Well är en viktig del i detta, både finansiellt och sett till det engagemang det genererar", säger Per Byman, Generalsekreterare Radiohjälpen.

För att engagera Vitamin Wells konsumenter driver de även hashtaggen #vitaminwellförmusikhjälpen där de skänker 1 krona per bild med en Vitamin Well på under veckan.

I Göteborg genomför Vitamin Well en Pantinsamling tillsammans med Returpack. Pantbilen kommer åka runt och samla in pant hos privatpersoner och företag under hela veckan. All pant går självklart direkt till insamlingen.

Vitamin Well har förändrat etiketterna på samtliga produkter inför perioden och lyfter där fram stödet man ger till Musikhjälpen.

Följ insamlingen på www.vitaminwell.se/musikhjalpen

Vitamin Well AB grundades 2007 med affärsidén att under eget varumärke utveckla, producera och marknadsföra vitamin- och mineralberikade drycker med en tydlig funktionalitet för konsumenten. Detta segment saknades tidigare på den svenska och nordiska marknaden. Vitamin Wells drycker lanserades i Stockholm i maj 2008 och lanseringen fortsätter nu över hela Sverige och vidare på den nordiska marknaden. I dag finns elva stilla vitamindrycker, varav fyra sötade med stevia, och tre kolsyrade vitaminvatten i Vitamin Wells sortiment.