Vivida Assistans blir Gasellföretag för tredje året i rad

Vivida Assistans har åter blivit nominerade av Dagens Industri, som ett av de snabbast växande företagen i Sverige, till ett av årets gasellföretag.

För elfte året i rad har Sveriges ledande affärstidning, Dagens Industri, genomfört en granskning av Sveriges tillväxtföretag. Vivida Assistans tillhör den knappa procent av Sveriges företag som vuxit snabbast organiskt under de tre senaste åren och därför utsetts som ett av årets gasellföretag.

En Gasell ska

• har offentliggjort minst fyra årsredovisningar.

• har en omsättning som överstiger 10 Mkr.

• har minst tio anställda.

• har de senaste tre åren kontinuerligt ökat omsättningen.

• har under samma period minst fördubblat sin omsättning.

• har ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt.

• har i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner.

• har sunda finanser.

— Vi är stolta över utnämningen och det visar att Vivida Assistans har ett attraktivt erbjudande, både för kunder och medarbetare. Vi har fortsatt en god tillväxt och vi märker att allt fler söker våra utannonserade tjänster, Att vi dessutom erhåller högsta kreditvärdighet från Sveriges ledande kreditvärderingsföretag UC gör utmärkelsen extra rolig, säger Fredric Käll, VD på Vivida Assistans.