Succéserien Volkswagen Grand Prix fortsätter 2015

Succéserien Volkswagen Grand Prix fortsätter 2015

Efter tre framgångsrika säsonger med hästhoppningsserien Volkswagen Grand Prix blir det nu en fjärde under 2015. Det utlovade Volkswagen-chefen Sten Forsberg på Ryttargalan igår kväll.

Volkswagen Grand Prix startades 2012 av Volkswagen Sverige. Syftet var att erbjuda ridsportsverige en riktigt attraktiv hästhoppningsserie med prispengar på en nivå som inte varit aktuell tidigare. Volkswagen har sedan 2010 varit samarbetspartner till svensk ridsport och starten av Grand Prix förstärkte det samarbetet ytterligare.

Årets serie avslutades på Flyinge den 19 november och då med Helena Persson på Bonzai H som finalvinnare. I går kväll höll Svenska Ridsportförbundet sin traditionella Ryttargala, på Berns i Stockholm. Då kunde Sten Forsberg, chef för Volkswagen Sverige, leverera det positiva beskedet att det blir en fortsättning på Volkswagen Grand Prix.
– Vi kör vidare även 2015! Volkswagen Grand Prix har varit en framgångsrik serie som verkligen attraherat de främsta svenska ryttarna. För oss på Volkswagen har det också varit positivt eftersom vi stärkt våra band till den svenska ridsporten och kunnat koppla satsningen till vår fyrhjulsdrift 4Motion.

– Att Volkswagen väljer att gå vidare med ännu en säsong av Grand Prix är förstås oerhört uppskattat i våra kretsar. Volkswagen Grand Prix har etablerat sig som den främsta svenska hoppserien under de tre år den arrangerats och den bidrar till utvecklingen av ridsporten. Vi ser fram emot en ny säsong tillsammans, säger Sylve Söderstrand, förbundskapten för det svenska hästhoppningslandslaget.

Kalendern för Volkswagen Grand Prix 2015 kommer att meddelas senare.

Facebook: www.facebook.com/VolkswagenSverige, Twitter: http://twitter.com/VWSverige, YouTube: www.youtube.com/user/VolkswagenSverige, Instagram: www.instagram.com/volkswagensverige

År 2013 levererade Volkswagen 5 930 000 personbilar till kunder i över 150 länder. Märket Volkswagen har en total arbetsstyrka på 133 000 personer. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna up!, Polo, Golf, Golf Sportscombi, Golf Cabriolet, Beetle, Beetle Cabriolet, Tiguan, Touran, Jetta, Passat, Passat Variant, Passat Alltrack, CC, Scirocco, Sharan, Caddy Life, Multivan, Touareg och Phaeton.