Volkswagens verkstadskoncept Direkt Express – nu även i Malmö

Volkswagens verkstadskoncept Direkt Express – nu även i Malmö

Nu öppnar Volkswagen en Direkt Express-anläggning även i Malmö. Denna märkesverkstad vänder sig till ägare av något äldre Volkswagen och anläggningen är den första i landet som tar emot både person- och transportbilar.

– Med Direkt Express i Malmö fortsätter vi att utveckla konceptet. Erfarenheterna från Stockholm och Göteborg är mycket positiva. Där har vi nått ut till helt nya kunder, som genomgående är mycket nöjda med vår service, säger Peter Sigfridsson. Peter Sigfridsson, servicechef Volkswagen Personbilar

Anläggningen i Malmö öppnar i egna, nya lokaler och på en adress helt skild från Volkswagens försäljningshall. Verkstaden är den första i landet som har kapacitet att serva både Volkswagens person- och transportbilar. Direkt Express i Malmö har totalt fem arbetsstationer, tre av dem är reserverade för transportbilar. Sju mekaniker tar hand om kundernas bilar.
– Med Direkt Express i Malmö fortsätter vi att utveckla konceptet. Erfarenheterna från Stockholm och Göteborg är mycket positiva. Där har vi nått ut till helt nya kunder, som genomgående är mycket nöjda med vår service, säger Peter Sigfridsson, som är servicechef på Volkswagen Personbilar i Sverige.

Peter fortsätter:
– Tanken är att det ska vara lika självklart för ägaren till en något äldre Volkswagen att vända sig till märkesverkstaden, som det är för ägaren av en ny. På märkesverkstaden får alla snabb, proffsig service och enklare reparationer till ett konkurrenskraftigt pris. Dessutom behöver kunden inte boka tid och han eller hon får snabbt en bedömning om något är fel.

Mattias Knutsson, som är servicechef på Volkswagen Transportbilar, håller med och tillägger:
– Att vi nu som första anläggning i Sverige kan erbjuda service även till ägare av lite äldre modeller av Volkswagens transportbilar, känns verkligen roligt, och som en naturlig fortsättning på vår ambition att ge alla Volkswagen-ägare bra, snabb och prisvärd service.

Direkt Express i Malmö är belägen i Fosie industriområde, på Agnesfridsvägen 128. Anläggningen invigdes med pompa och ståt den 30 augusti, men verksamheten tjuvstartade redan 1 juni.
– Då skickade vi information till 27 000 kunder och fick omgående jättemycket att göra. Sedan använde vi juli och augusti till att trimma in allt. Nu fungerar datasystem, liftar, rubbet perfekt, berättar servicechefen i Malmö, Dick Lundgren.

Att Direkt Express i Malmö öppnar även för transportbilar är rätt självklart, med tanke på var anläggningen är belägen.
– Här i Fosie industriområde rullar hur många transportbilar som helst. Så naturligtvis ska vi ta hand även om dem. Det har redan visat sig att vi tänkte rätt där, säger Dick Lundgren.

Anläggningen i Malmö – liksom den i Täby norr om Stockholm och den i Sisjön utanför Göteborg – ligger i särskilda, tydligt skyltade lokaler. Nya bilar servas som alltid hos den vanliga Volkswagen-verkstaden.

Är du journalist och önskar ytterligare information? Kontakta då Marcus Thomasfolk, Informationschef, 08-553 867 97 eller 070-35 896 57, marcus.thomasfolk@volkswagen.se eller Peter Sigfridsson, Servicechef Volkswagen Personbilar, 070-368 96 21, peter.sigfridsson@volkswagen.se

Facebook: www.facebook.com/VolkswagenSverige,  Twitter: http://twitter.com/VWSverige, YouTube: www.youtube.com/user/VolkswagenSverige

År 2011 levererade Volkswagen 5 100 000 personbilar till kunder i över 150 länder. Märket Volkswagen har en total arbetsstyrka på 133 000 personer. Volkswagens modeller täcker de flesta segment på bilmarknaden. Volkswagen är ledande importmärke i Sverige och marknadsför personbilsmodellerna up!, Polo, Golf, Golf Cabriolet, Beetle, Tiguan, Touran, Jetta, Passat, Passat Alltrack, CC, Eos, Scirocco, Sharan, Caddy Life, Multivan, Touareg och Phaeton.