VW CADDY ÖKAR MED 263 PROCENT!

Volkswagens lilla behändiga transportbil Caddy har blivit en storsäljare. På bara två år har den sålts i 10 000 exemplar. Tidigare såldes i genomsnitt cirka 1 900 Caddy per år. Den årliga försäljningen av Caddy har alltså ökat med 263 procent! – Det finns flera orsaker till den här ökningen, men främsta skälet är förstås den nya versionen av Caddy som kom just för två år sedan, anser Lisbeth Hansson, marknadschef för Volkswagen Transportbilar. – Den nya moderna modellen är bättre på det mesta. Den lastar mer, är bekvämare och säkrare, har bättre prestanda, mer utrustning och ett bra pris. En bra bil för pengarna, helt enkelt – och så är den ett nummer större än konkurrenterna. Caddy nummer 10 000 levererades nyligen av Din Bil Syd till målerifirman ATH Kristensson i Malmö. Bilen var en Caddy Skåp, liksom den stora majoriteten av alla sålda Caddy. Kombi-modellen svarar bara för cirka tio procent av försäljningen. Till det kommer cirka 500 Caddy Life, som är en personbil. – Vi tror att försäljningen kan öka ännu mer. Caddy finns ju nu med den smidiga och ekonomiska automatlådan DSG och den kommer snart med aktivt antisladdsystem ESP. Senare i vår får vi dessutom Caddy EcoFuel med gasdrift, som ju både är miljövänligt och gynnsamt för plånboken – inte minst för den som kör en Caddy som tjänstebil, konstaterar Lisbeth Hansson. – Men till saken hör också att Volkswagen Transportbilar har marknadens bästa garantier och Sveriges bästa återförsäljarnät. Efter drygt 50 år i den här branschen är vi nu rätt bra på det vi gör – och det vet våra kunder att vi är. Lisbeth Hansson Marknad och Information Volkswagen Transportbilar Svenska Volkswagen AB 151 88 Södertälje Tel +46-8-553 869 92 Mob: +46 70 543 20 58 Fax: +46 8 553 869 33 Volkswagen Transportbilar marknadsför modellerna Caddy, Transporter, Caravelle, Multivan och LT. Volkswagen Transportbilar har 58 auktoriserade återförsäljare med 95 försäljningsställen samt 137 auktoriserade Volkswagenverkstäder.