Volontärbyrån deltar på SIME Non-Profit

Nyhet   •   Nov 07, 2011 08:00 CET

Volontärbyrån kommer att delta på SIME Non-Profit, 15- 16 november i Stockholm

SIME Non-Profit innebär att ideella organisationer får ta del av kunskap ifrån experter inom digital kommunikation och marknadsföring, samt bygga kunskapsbroar med representanter från näringslivet. I år hålls skräddarsydda workshops för den ideella för den ideella sektorn.

Ideella organisationer får ansöka om gratis biljetter: http://sime.nu/non-profit-apply-for-invitation/

SIME Non-Profit Challange och SIME Non-Profi Award
I deella organisationer kan delta i tävlingen ”SIME Non-Profit Challenge” och tävla om 200 000. Ideella organisationer utmanar näringslivet att komma på lösningar till problem. Den/de organisation som kommit med den mest inspirerade utmaningen vinner. Volontärbyråns "challange" är följande (ska uttryckas på engelska);

Our challange
We would love to have a live map of volunteer opportunities in Sweden, as our friends VolunteerMatch in San Francisco has, it is great!
Do you want to help us?
See what theirs look like: http://www.volunteermatch.org/livemap

Andra ideella organisationer som deltar
Rädda Barnen, UNICEF, SOS Barnbyar, Naturskyddsföreningen, Läkare Utan Gränser, UNHCR, Non Violence Project Foundation, Ecpat, Min Stora Dag, Svenska Freds och Skiljedomsföreningen, Fryshuset, TechSoup, FRII, SOS barnbyar, Mattecentrum, TEDxYouth, Real Stevia, RFSU, Good News, Tjejzonen, Barncancerfonden, Amref, Charity Rating, Green Peace, Green Cross, Hand in Hand, Ashoka, WWF m.fl.

Läs mer om SIME Non-Profit, programpunkter och gästande talare på http://sime.nu/nonprofit

Kommentarer (0)