Välkommen till Volvo Museums Dag 26 maj 2018

Lördagen den 26e Maj välkomnar vi er att fira Volvo Museums Dag tillsammans med oss. Vi öppnar dörrarna som vanligt kl. 11 och fram till kl. 16 kommer hela museet sprudla av aktiviteter.

Några av höjdpunkterna som besökare kan ta del av:

• -Iron Knight – Volvos rekordlastbil kommer till oss endast för en dag. Iron Knight blev känd 2016 då den kraftfulla lastbilen satte internationellt hastighetsrekord. Testa hur det känns att köra den i en simulator!
  • -Roger Moores P1800 ”ST1” – Bilen, som har ägts av Sir Roger Moore och använts vid TV-inspelningen av Helgonet, kommer finnas på museet under helgen.
  • -Gratis guidning av hela museet - Kl 12 och kl 14. Anmäl er i receptionen vid ankomst.
  • -Hoppborg
  • -Musikunderhållning av ”Vier Brillen - Hisingens Nationalorkester”. Kl. 13-13.45 underhåller orkestern genom ”Lokal humor med sväng”

I samband med denna dag inviger även vår nya utställning ”Volvo Duett i samhällets tjänst”. ”Vi är så glada att kunna ägna en hel utställning åt denna modell som spelat en sådan viktig roll i många människors yrken,” berättar Sören Nyeboe, VD på Volvo Museum. Läs mer om utställningen i separat pressmeddelande.

Ni kan som vanligt ta er enkelt ut till oss med bil eller kollektivtrafik. Vi kommer dessutom erbjuda en gratis shuttle med Ringliniens historiska buss mellan Eketrägatan och museet varje timme under Volvo Museums Dag.

Hoppas vi ses!