Bästa Volvomekanikern utsedd

Pressmeddelande   •   Apr 11, 2006 14:08 CEST

Besök mediasajten på https://www.media.volvocars.com/ - klicka på svenska flaggan - fotoarkiv.

Nyligen avgjordes svenska finalen i den prestigefyllda internationella yrkeskunskapstävlingen VISTA (Volvo International Service Training Award). Deltagarna i tävlingen, som startade 1975 och hålls vartannat år, är mekaniker, bilskadereparatörer och bildelspersonal hos Volvoåterförsäljare från ett femtiotal marknader världen över.

I år deltog totalt cirka 16 000 Volvomedarbetare i tävlingen. I Sverige var de från början omkring 1 900 personer, 110 av dessa kvalificerade sig till finalen i april.

- VISTA är ett led i utbildningen av Volvohandelns medarbetare. Syftet är att höja kompetensen bland personalen så att de arbetar med en hög servicegrad vilket ger fler nöjda kunder, säger Mats Abelin, chef Serviceskolan på Volvo Personbilar Sverige AB.

Bästa laget i verkstadsklassen kom i år från Tage Rejmes i Norrköping Bil AB. Mest kunskap om bildelar hade lag Hisingen från Bilia Personbilar AB, Region Väst. Bäst plåtslagare visade sig Kent Jonsson från Bilia i Södertälje vara.

Under en vecka i början av maj deltar cirka 200 vinnare från över 70 länder i den internationella VISTA-konferensen i Göteborg. Utöver medarbetare från de stora marknaderna som USA, Tyskland och Japan, kommer för första gången också en vinnare från Filippinerna.

Bildtext:
Bäst på Volvokunskap! Lag "Butängen 2" från Tage Rejmes Bil i Norrköping vann verkstadsklassen i yrkeskunskapstävlingen VISTA (Volvo International Service Training Award). Från vänster Roger Andersson, Lars-Erik Larsson och Peter Fredriksson.

2006-04-11, Informationsavdelningen, Björn Cederström, 031-325 25 21

Kommentarer (0)