Positivt första kvartal för Volvo

Fler bilder finns på https://www.media.volvocars.com/ - klicka på svenska flaggan - fotoarkiv. Under årets första kvartal registrerades 61 256 personbilar vilket är 2,9 procent fler än under motsvarande period ifjol. För Volvo personbilar är V70-modellen alltjämt bästsäljande med hela 10,7 procent av det totala antalet registrerade under årets tre första månader. Volvo V50 ligger trea i modelltoppen med 5,8 procent - en ökning med nästan 34 procent mot samma period förra året. - När vi summerar första kvartalet ligger vi något över vår målsättning om 20 procents marknadsandel, vilket naturligtvis är glädjande. Vi ser en fortsatt stark marknad för Volvos personbilar under resten av året, kommenterar Håkan Sträng, försäljnings- och marknadsdirektör på Volvo Personbilar Sverige AB. - Nya Volvo S80 har fått ett mycket positivt mottagande av media och kunder. Vi ser fram mot att få leverera de första bilarna till förväntansfulla kunder under juni månad, avslutar Håkan. För mer information kontakta Håkan Sträng på tel 031-325 85 10. 2006-04-03, Informationsavdelningen, Björn Cederström, 031-325 25 21