Premiär för Polestar Performance Parts till Volvo-bilar

Pressmeddelande   •  Mar 02, 2016 10:26 CET

Polestar introducerar en helt ny linje av högprestandaprodukter i form av Polestar Performance Parts som erbjuder en ny nivå av körglädje till Volvo-förare.

Polestar Performance Parts erbjuder ett stort utbud av förbättringar för Volvo S60, V60, V40 och XC60 till att börja med, som inkluderar chassidelar, hjul, avgassystem, interiöra och exteriöra delar.

– Vi har tagit emot många förfrågningar under en lång tidsperiod från kunder över hela världen vad gäller Polestar Performance Parts. Vi är mycket glada att kunna möta behovet med start från i dag. Detta är en produkt som förbättrar den redan starka basen i Volvo-bilar vad gäller prestanda, väghållning och körglädje, säger Niels Möller, Chief Operating Officer för Polestar.

Samtliga Polestar Performance Parts är designade under filosofin ”Made to Perform” och utnyttjar till fullo den 20-åriga motorsport-erfarenheten hos Polestar och motorsport-partnern Cyan Racings ingenjörer och racingförare vad gäller att förbättra feedback, kontroll och körglädje.

– Det vi har lärt oss på racingbanorna med våra kollegor på Cyan Racing är att mästerskap inte vinns över ett varv. Hemligheten bakom våra framgångar på banorna är att skapa balanserade och förutsägbara bilar som ger föraren kontroll i alla situationer. Erfarenheter från banorna är direkt översatta till utvecklingen av våra gatbilar och prestandaprodukter. Nya Polestar Performance Parts är inget undantag, de följer precis samma filosofi, säger Henrik Fries, R&D Director för Polestar.

Polestar Performance Parts kan köpas i form av Complete Package som inkluderar alla delar vad gäller chassi, hjul, luftfilter och avgassystem samt interiöra och exteriöra delar. Samtliga komponenter skapar en förbättrad körupplevelse, speciellt i kombination med Polestar Performance-optimeringen, och kan även köpas separat.

Polestar Performance Parts är utvecklade och testade tillsammans med Volvo Cars till samma höga standard som alla andra produkter, något som innebär perfekt passform, finish och ingen påverkan på Volvos original-garanti, men framförallt ger ökad körglädje.

Fler Volvo-modeller kommer att inkluderas i Polestar Performance Parts-erbjudande längre fram.

Länk till video: https://youtu.be/umEsvsfJ7Lo

• Optimerad motorprestanda
  • Optimerad gasrespons
  • Snabbare växlingar***