Se Volvo Cars och Zlatans hyllning till Sverige

Pressmeddelande   •   Jan 24, 2014 11:01 CET

– Ny version av nationalsången i samarbete med Zlatan och Max Martin

Imorgon kväll presenteras resultatet av samarbetet mellan Volvo och Zlatan Ibrahimović, Made by Sweden. Då lanseras en unik film på volvocars.se och på TV4. Men den som vill se filmen först kan redan tidigare under lördagen bege sig till utvalda Volvo-återförsäljare.

I filmen möter vi Zlatan och hans familj när de kopplar av och hämtar kraft i ett svenskt vinterlandskap. Tillsammans med vännen Max Martin har Zlatan dessutom gjort en helt ny version av Sveriges nationalsång.

– Det här projektet är något som jag har gjort med hjärtat. Jag har alltid älskat bilar, och när man har familj är Volvo det perfekta valet. Att göra den här hyllningen till Sverige är ett minne för livet. Resultatet, med den nya versionen av nationalsången, känns helt magiskt, säger Zlatan Ibrahimović.

– Sverige betyder mycket för Volvo, och vice versa. Med Made by Sweden vill vi hylla Sverige och visa på den innovationskraft som ligger bakom att Volvo är ledande inom områden som säkerhet, miljö och design. Att vi gör den här hyllningen tillsammans Zlatan och Max Martin är något som vi är mycket stolta över, säger Anders Gustafsson, VD Volvo Personbilar Sverige.

Se filmen och hör den nya versionen av nationalsången imorgon 25 januari:

• Hos utvalda Volvo-återförsäljare under lördagen. Läs mer på www.volvocars.se
  • På TV4 kl. 20.15