Volvo behåller ledningen

Pressmeddelande   •   Okt 03, 2005 10:02 CEST

Volvo behåller tätpositionen på den ökande svenska bilmarknaden med Volvo V70 i topp och Volvo V50 på andra plats. Båda bilarna ökade något i nyregistreringsstatiken för september månad och hittills i år har 18 550 Volvo V70 respektive 8 536 Volvo V50 nyregistrerats.

- Vi har mött en del kunder under de senaste månaderna som avvaktat med att investera i en ny bil. Det är därför glädjande att statsmakterna nu lämnat tydliga förslag om miljöbilarna, 40 procentig reduktion av förmånsbeskattning för våra Bi-Fuel bilar och sänkt beskattning för dieselbilarna. Vi har under de senaste veckorna sett en rejäl tillströmning av kunder som fyllt på våra orderböcker, säger Håkan Sträng, marknadsdirektör på Volvo Personbilar Sverige AB.

- Vi ser fram mot det sista kvartalet med stor tillförsikt och finner ingen anledning att förändra vår målsättning att behålla vår position med 20 procents andel av totalmarknaden under 2005, trots att vi i septemberstatistiken ligger en dryg procentenhet under målsättningen, fortsätter Håkan Sträng.

2005-10-03, Informationsavdelningen, Bo Larsen, 031-325 25 68

Kommentarer (0)