Volvo Cars lanserar V90-kampanj tillsammans med Zlatan Ibrahimović

Sedan det uppmärksammade samarbetet 2014, där Zlatan och Volvo gjorde en ny tolkning av den svenska nationalsången, har det spekulerats om nya samarbeten. Och nu kan Volvo bekräfta att ett sådant är på gång. Resultatet är bland annat en film som släpps den 30 maj klockan 20.15 på www.volvocars.se och på TV4.

- Kampanjen kommer visa betydelsen av att våga tänka annorlunda och vara trogen sina värderingar. Här finns många likheter mellan Zlatan och Volvo. Volvo har inte kommit hit genom att göra som alla andra. Vi är förstås glada över att återigen ha möjlighet att arbeta tillsammans med Zlatan, säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige.

Den nyligen introducerade Volvo V90 har fått mycket positivt mottagande av världspressen. V90 bygger vidare på Volvo Cars tradition med herrgårdsvagnar, som började för över 60 år med Volvo Duett. Med V90 tar Volvo premiumkombin ett tydligt steg framåt med avseende på estetik, material och detaljer, samtidigt som bilen lever upp till alla de praktiska krav som ställs på en kombi.

Följ med på Volvo Cars sociala medier och se filmen måndagen den 30 maj klockan 20.15:

TV4, i halvlekspausen av fotbollsmatchen mellan Sverige och Slovenien

www.volvocars.se

www.facebook.com/volvocarsverige
www.twitter.com/Volvocarsverige
www.instagram.com/volvocarsverige

Volvo Car Group 2015

Räkenskapsåret 2015 redovisade Volvo Car Group en rörelsevinst på 6 620 Mkr (2 128 Mkr 2014).Omsättningen under perioden uppgick till 164 043 Mkr (137 590 Mkr).För helåret 2015 ökade den globala försäljningen till den nya rekordnivån på 503 127 bilar, en ökning på 8 procent jämfört med 2014.Rekordförsäljningen och rörelsevinsten visar att Volvo Car Group kan fortsätta investera i sin globala förändringsplan.

Volvo grundades 1927.I dag är Volvo Cars ett av de mest välkända och ansedda bilmärkena i världen med en försäljning på 503 127 bilar i över 100 länder 2015.Volvo Cars ägs sedan 2010 av kinesiska Zhejiang Geely Holding (Geely Holding).Volvo Cars utgjorde en del av svenska AB Volvo fram till 1999 då företaget köptes av amerikanska Ford Motor Company.2010 köptes Volvo Cars av Geely Holding.

I december 2015 hade Volvo Cars nästan 29 000 anställda världen över.Volvo Cars huvudkontor, produktutvecklings-, marknadsförings- och administrationsavdelningar finns i huvudsak i Göteborg.Volvo Cars kinesiska huvudkontor ligger i Shanghai.Företagets huvudsakliga bilfabriker finns i Göteborg, Gent (Belgien) och Chengdu och Daqing (Kina), medan motorerna tillverkas i Skövde och Zhangjiakou (Kina) och karosskomponenter i Olofström.

Beskrivningar och fakta i detta pressmaterial avser Volvo Car Sverige AB:s nationella modellurval. Den utrustning som anges kan vara extrautrustning. Fordonsspecifikationerna kan skilja sig åt mellan olika länder och kan ändras utan föregående varning.