Volvo erbjuder leverans av julklappar och mat direkt till bilen

Genom ett samarbete med Postnord, Nordens ledande kommunikations- och logistikföretag, Lekmer.se, den ledande baby- och leksaksbutiken på nätet i Norden och Mat.se, en svensk matbutik på nätet, kan Volvo Cars nu erbjuda leverans av leksaker, presenter och matvaror direkt till bilen genom tjänsten Volvo In-car Delivery.

Volvo In-car Delivery ger löfte om att återta glädjen med julen genom att ta bort några av de mer otrevliga aspekterna med julshopping. Volvoägaren behöver inte längre leta desperat efter en parkeringsplats i centrum, trängas med alla andra stressade människor på jakt efter den perfekta julklappen eller uppleva besvikelsen över försenade leveranser.

Tjänsten Volvo In-car Delivery bygger på användningen av en digital nyckel som kan öppna och stänga bilen en gång. Ägarna beställer varor på nätet, får ett meddelande om att varorna har levererats och kan sedan helt enkelt köra hem med dem. (LÄNK TILL FILM)

– Julen är härlig – men ärligt talat är det också en mycket hektisk tid för många familjer. Den här tjänsten gör julen lite enklare. Volvo In-car Delivery är ett konkret bevis på att uppkopplade bilar kan användas för att spara tid och göra livet lite lugnare för oss människor, säger Björn Annwall, Senior Vice President, Marketing, Sales and Service på Volvo.

Volvo In-car Delivery erbjuds i sitt första skede till Volvoförare i Göteborgsområdet som prenumererar på tjänsten Volvo On Call, men den kommer att erbjudas i övriga Sverige och andra länder senare. Utbudet av varor som kan levereras till bilen kommer också att utökas. Volvo Cars har planer på att inleda samarbeten med fler företag framöver.

Tjänsten är mycket enkel att använda. Volvoägare som vill använda Volvo in-car Delivery väljer det leveransalternativet när de slutför köpet av sina presenter, matvaror och andra produkter på nätet.

Volvo In-car Delivery är ett bra exempel på Volvos öppenhet inför möjligheterna med ny teknik i företagets bilar.

Inom Volvo Cars finns alltid ett intresse av ny teknik, vare sig det gäller säkerhet, självkörande bilar eller uppkopplade funktioner. Samtidigt har företaget ett jordnära perspektiv och introducerar därför bara teknik som faktiskt kan rädda liv, spara tid eller gör livet bekvämare eller bättre för föraren.

– Vi på Volvo är inte intresserade av teknik för teknikens skull, säger Klas Bendrik, Senior Vice President och Chief Information Officer på Volvo. Om tekniken inte gör kundens liv enklare, bättre, säkrare eller roligare är den inget för oss.

Fotnot: Black Friday inträffar den 27 november och Cyber Monday är den 30 november.

För mer information, kontakta

Sascha Heiniger, ansvarig för kommunikationen om uppkopplade bilar, tfn: +46 723 71 79 61