Volvo lanserar nytt bekvämt sätt att ha bil

Pressmeddelande   •   Okt 31, 2016 09:08 CET

Volvo Car Sverige lanserar en ny fullservice-tjänst och börjar sälja bil i centrala Stockholm. Med Care by Volvo sätter Volvo omtanke i centrum och erbjuder kunder ett unikt och bekvämt sätt att ha bil som dessutom kan varieras efter behov.

Care by Volvo öppnar för ett nytt sätt att använda bil med ett komplett omhändertagande från Volvo, allt för att göra det så enkelt och bekvämt som möjligt. Utöver bil ingår: försäkring, service- och reparationsavtal, förlängd garanti, assistans, däck och däckhotell, in- och utvändig tvätt samt hyrbil vid service, medlemskap i bilpoolsföretaget Sunfleet - Volvo Car Sharing med ett antal fria resor och hyresdygn hos Hertz.

- Med Care by Volvo ger vi våra kunder möjligheten att kunna nyttja andra bilar för tillfällen då det finns behov av en bil till eller en annan bil. Det sker via hyrbil från Hertz och medlemskap i vår bilpool, Sunfleet. Något som är helt nytt och unikt på den svenska marknaden, säger Kristian Elvefors, VD på Volvo Car Sverige.

Från och med den 1 november kommer Care by Volvo att exklusivt säljas i Volvo Studio Stockholm i Kungsträdgården. I en senare fas kommer tjänsten även att erbjudas via Volvos återförsäljarnätverk i Sverige.

- Vi jobbar konsekvent med att stärka våra kunders upplevelse av Volvo som varumärke och att möta kunden där hon eller han vill bli mött, oavsett om det är i en fysisk eller digital miljö. Lanseringen av Care by Volvo är ett första steg mot att våra kunder ska kunna köpa bil online, när vi nu säljer bil i centrala Stockholm tack vare nya digitala lösningar, säger Kristian Elvefors.

Om Volvo Car Group 2015

Räkenskapsåret 2015 redovisade Volvo Car Group en rörelsevinst på 6 620 Mkr (2 128 Mkr 2014). Omsättningen under perioden uppgick till 164 043 Mkr (137 590 Mkr). 2015 ökade den globala försäljningen till den nya rekordnivån på 503 127 bilar, vilket motsvarar en ökning på 8 procent jämfört med 2014. Rekordförsäljningen och rörelsevinsten visar att Volvo Car Group kan fortsätta investera i sin globala förändringsplan.

Om Volvo Car Group

Volvo grundades 1927. I dag är Volvo Cars ett av de mest välkända och ansedda bilmärkena i världen med en försäljning på 503 127 bilar i över 100 länder 2015. Volvo Cars ägs sedan 2010 av kinesiska Zhejiang Geely Holding (Geely Holding). Volvo Cars utgjorde en del av svenska AB Volvo fram till 1999 då företaget köptes av amerikanska Ford Motor Company. 2010 köptes Volvo Cars av Geely Holding.

I december 2015 hade Volvo Cars nästan 29 000 anställda världen över. Volvo Cars huvudkontor, produktutvecklings-, marknadsförings- och administrationsavdelningar finns i huvudsak i Göteborg. Volvo Cars kinesiska huvudkontor ligger i Shanghai. Företagets huvudsakliga bilfabriker finns i Göteborg, Gent (Belgien) och Chengdu och Daqing (Kina), medan motorerna tillverkas i Skövde och Zhangjiakou (Kina) och karosskomponenter i Olofström.

Kommentarer (1)

Hej! Har en undran eftersom jag inom loppet av två månader har besökt bilhandlare och varit intresserad av beg objekt,en s80 D3 2012 9000 mil vid ena tillfället och en V60 2013 D2 6900 mil vid andra besöket,båda dessa bilar hade torksprickor på dsk halvskinn som finns på stolarna,vad har hänt med volvos kvalitet på era stolar? Jag har haft volvo sedan 18 års ålder och aldrig sett något sådant på era bilar med så lite mil på nacken,och kan säga att jag passerat 60 vårar så en del kan jag om bilars kvalitet och detta är inte det,önskar ett bra svar på detta för jag känner riktig besvikelse över att jag inte vill eller kan under sådana premisser som dålig kvalitet kunna fortsätta med mitt volvoägande utan måste se mig om efter annat alternativ.

- Sven-Bertil Hedlund - 2016-11-18 19:09 CET