ELON kraftsamlar för ökad kundlojalitet

Nyhet   •   Apr 09, 2018 08:43 CEST

Klubb ELON ska erövra kundernas hjärtan

ELON är Sveriges största vitvarukedja med drygt 300 butiker från norr till söder. Två av deras kärnvärden är att göra det så enkelt och tryggt som möjligt för kunden att handla. Nu tar de sina kundlöften till en ny nivå genom att lansera en kundklubb med starkt fokus på personalisering. Voyado blir ny lojalitetsplattform för alla butiker och för en e-handel som växer starkt.

ELON var måna om att deras satsning på en kundklubb blev rätt från början. Därför smyglanserades Klubb ELON i ett antal pilotbutiker på utvalda orter i Sverige. Integrationen med e-handeln gör att man kan finnas med på kundens resa genom hela köpprocessen. Besökare på elon.se kan välja sin egen ELON-butik, vilket ökar den lokala förankringen och möjligheterna att få till en stark relation med varje kund.

- För oss handlar kundlojalitet om möten mellan människor, säger Andreas J Vennerstrand, marknadschef på ELON. Det finns en enorm kompetens innanför våra butikers väggar, och med klubben kan vi ge alla ELON-handlare ett modernt affärsverktyg för att bättre förstå kundernas behov. Ju mer vi vet om dem, desto rikare upplevelse kan vi ge.

Charlotta Persson är projektledare på Revide som utvecklar Voyado. Hon lovordar strategin med pilotbutiker.

– Man har inte många chanser vid lansering av en kundklubb, säger Charlotta. Lansering i omgångar har gett ELON värdefulla insikter och lärdomar från butikerna – allt för att slutresultatet ska ge en bra kundupplevelse.

Medlemskapet i Klubb ELON är kortlöst, och som medlem får du bland annat tips inför köp och unika erbjudanden som baseras på dina behov.