Casall lär känna sina kärnkunder på djupet

Pressmeddelande   •   Jul 04, 2019 16:24 CEST

För att komma närmre sina kärnkunder behövde Casall en plattform för personlig kommunikation. Därför investerade Casall i Marketing Automation och lojalitetsplattformen Voyado.

Casall, ett av Sverige äldsta sportvarumärken med en internationell närvaro på över 20 marknader, har under de senaste åren jobbat aktivt med att komma närmre sina kunder.

För att uppnå detta insåg Casall att de behövde en bättre förståelse för sina kunders beteenden och preferenser. Först därefter är det möjligt att värna om dem genom att erbjuda relevanta produkter, upplevelser och personliga erbjudanden.

För att uppnå sina högt uppsatta mål behövde Casall en plattform för personlig kommunikation. Efter att ha jämfört en rad plattformar föll valet på Voyado, som man ansåg hade en kraftfull insikts- och utskicksmotor. Voyado stack ut med avancerad men användarvänlig funktionalitet samt en enkelhet att jobba med såväl produkten som människorna på bolaget.

Nu har Casall all data samlad i molnet, på ett och samma ställe. Där gör de enkelt djupdykningar för att förstå kärnkunden bättre, för att sedan kunna rekrytera nya kunder med liknande profil.

”Att jobba med Voyado har varit mycket smidigt. Med sin långa erfarenhet av att skapa personliga kundupplevelser inom retail har de en stor förståelse för våra utmaningar och möjligheter. Med Voyado kommer vi kunna öka intäkterna på befintliga kunder samt attrahera nya kunder”, säger Jon Lööf, VD på Casall.

Tidigare har Casall haft utmaningen att bygga vidare på relationen från tillfälliga, internationella satsningar. Till exempel ställer de årligen ut med en popup-butik på Balance Festival i England. Med Voyado har de äntligen möjligheten att registrera dessa kunder, följa dem genom hela köpresan och bygga vidare på relationen för att växa internationellt.

Connecting with your customers has never been easier. Voyado’s AI-powered platform learns behaviors with razor-sharp precision and improves the customer experience at every single touchpoint. Voyado transforms traditional marcom into something new, helpful and inspiring, making brands easy to love.

Learn more at voyado.com