Revide byter namn till Voyado

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2019 12:22 CEST

Johan Bäckarlin berättar om Voyados framtid på Voyado Love Generation 2019. Foto: Olof Ringmar

Voyado används av många av Sveriges mest framgångsrika retail-företag, såsom NetOnNet, Mio, Kjell & Company, Apoteket, Jollyroom.se,och Björn Borg. Kompromisslöst fokus på just retail har resulterat i att alla funktioner, AI och kopplingar till branschens olika kassasystem är optimerade för just handel i butik och online.

Marketing automation-verktyget fyller flera funktioner. Det ger nya insikter om retail-företagets kunder; insikter som används för att anpassa kundkommunikation och erbjudanden för varje enskild kund. På så sätt blir handlaren mer personlig, relevant och pricksäker i sin kundkommunikation. Voyados kraftfulla utskicksmotorer hanterar sedan utskicken via bland annat mail, sms och sociala medier. Dessutom håller Voyado ordning på företagets kundklubbar och bonussystem samt kundernas transaktioner online och i butik. Allt i ett och samma verktyg.

Allt fler retail-företag byter ut sitt marketing automation-verktyg mot Voyado. Antalet anställda har därför fördubblats till omkring 100 medarbetare på bara två år. I år räknar man med att omsätta 115 miljoner kronor, vilket är nära en fördubbling sedan 2018.

– Vi gillar när saker är enkla, säger VD Johan Bäckarlin. Nu förenklar vi vårt varumärke och lämnar Revide bakom oss. Vårt nya namn tar vi från vårt skötebarn, verktyget Voyado. Nu heter vi helt enkelt Voyado AB.

Samtidigt gör man en rejäl ansiktslyftning med en ny grafisk profil och ett varumärkeslöfte som är vad Voyado brinner för:

”Making brands easy to love”.

Connecting with your customers has never been easier. Voyado’s AI-powered platform learns behaviors with razor-sharp precision and improves the customer experience at every single touchpoint. Voyado transforms traditional marcom into something new, helpful and inspiring, making brands easy to love.

Learn more at voyado.com