Stark inledning på bilåret 2017

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2017 13:35 CET

Personbil
Under årets första månad nyregistrerades 23.333 personbilar, en ökning med 7,5% jämfört med januari 2016. Största märke var Volvo med 20,3% marknadsandel, därefter Volkswagen med 18,4% och BMW med 6,0%. Värt att notera är att privatmarknaden minskade med 10% i januari jämfört med samma månad förra året.

Lätt lastbil
I januari nyregistrerades 3.633 lätta lastbilar, en ökning hela med 29,5% jämfört med samma månad 2016.
Största märke var Volkswagen med 36,1% marknadsandel, därefter Ford med 12,2% och Peugeot med 10,3%.

Begagnat
Den totala begagnatmarknaden minskade i januari med 0,4% jämfört med samma månad 2016.
Bilhandelns andel ökade från 43% till 46%. Marknaden för begagnade bilar upp till tio år ökade i januari måttliga 4,1% jämfört med januari 2015.

vroom’s huvudsakliga kundgrupper utgörs av generalagenter och återförsäljare i fordonsbranschen. Dessutom förser vi finansbolag, försäkringsbolag, verkstäder, besiktningsbolag och andra intressenter med information, verktyg och beslutsunderlag – alltid med syfte att bidra till ökad försäljning och lönsamhet.

Vårt strikta nischtänkande och dedikerade fokus på fordonsbranschen gör att vi kontinuerligt och till hundra procent kan fokusera på våra kunders och partners behov och på att ännu bättre tillgodose dessa.

Besök vår hemsida - vroom.nu