Wakakuu lanserar tredje kollektionen med Wakakuu Icons

Wakakuu lanserar nu sin tredje kollektion med det egna varumärket Wakakuu Icons. Kollektionen utökas med flera ikoniska basplagg med hög kvalitet och modegrad. Vårens kollektion består bland annat av trendiga kappor i faux leather, satinblusar samt svala linneskjortor och linneklänningar med knytdetaljer.

Wakakuu, en av nordens ledande e-handlare inom high fashion-mode, med varumärken från skandinaviska och internationella designers så som Acne Studios, Isabel Marant, Totême och Khaite, lanserar nu en tredje kollektion med det egna varumärket Wakakuu Icons.

Efter två väl mottagna kollektioner under 2019 är vårkollektionen en fortsatt satsning på att skapa den ultimata basgarderoben med nyckelplagg för den modemedvetna kvinnan med fokus på kvalitet, passform och tidlös design där målet är att skapa plagg att älska länge.

Den nya kollektionen bygger vidare på bästsäljande plagg från tidigare kollektioner. Till säsongen har adderats kappor och kjolar i skinnimitation med moderna snitt för att följa vårens stora modetrend, en vackert genomknäppt satinblus med draperad V-ringning, samt skjortor och klänningar i 100% linne för varmare vår- och sommardagar. Färgskalan går i svart, vitt, beige och grått, men även lite ljusblått har lyfts fram med den tidigare storsäljande blusen Icons.

- Wakakuu Icons har seglat upp och blivit ett av våra bäst säljande varumärken på wakakuu.com under året. Vi är oerhört stolta att nu presentera en stark vårkollektion med ikoniska basplagg i kashmir, linne, bomull och faux leather. Vi vill att alla kvinnor ska känna sig moderna och välklädda i alla lägen, därför har vi tagit fram en kollektion som lätt går att kombinera och matcha till både vardag och fest.Vår ambition är att erbjuda våra kunder en hållbar garderob med kläder att älska, ta väl hand om och bära ofta, säger Maria Tollemark, VD och partner på Wakakuu.

Kollektionen har kompletterats med tunnstickade cashmeretröjor i två modeller, V-ringad och rundhalsad, i 100% kashmir där tanken är att plaggen ska kunna följa med in i höst- och vintersäsong. Färgskalan går som resten av kollektionen i de neutrala färgerna svart, grå och beige.

Kollektionen släpps i en limiterad upplaga under vecka 13 men kan redan nu förbeställas på wakakuu.com. Kollektionen kommer även finnas tillgänglig i butiken i Hovås, Göteborg.

Klicka här för att komma till högupplösta produkt- och kampanjbilder.

För vidare information, vänligen kontakta:
Elin Johansson
Digital PR Manager
Mail: elin.johansson@wakakuu.com

• Kläder

Wakakuu.com är en av nordens ledande e-handlare inom high fashion och säljer mode med hög kvalitet från de mest exklusiva svenska och internationella varumärken. Wakakuu arbetar bara med varumärken vi anser vara bäst på marknaden idag. Vi handplockar alla produkter och varje plagg är personligt utvalt och laddat med vår passion. Det är den unika kombinationen av plagg som utmärker vad som är Wakakuu, en modeupplevelse och helhetstänk utöver det vanliga.

Elin Johansson

Presskontakt Digital PR Manager