Charlotta Levin är ny Sverigechef för tapetkoncernen WallVision

Pressmeddelande   •   Maj 29, 2018 07:00 CEST

Charlotta Levin är ny Sverigechef för tapetkoncernen WallVision

Den 1 juni tar Charlotta Levin över som operativ Sverigechef för Nordens största tapetkoncern med bland andra varumärkena Boråstapeter, Engblad & Co samt Mr Perswall. Charlotta har sin främsta bakgrund från modebranschen med erfarenhet av sortiments-och konceptutveckling hos H&M, Lindex & senast Gina Tricot.

Efter drygt ett år som design- och produktchef på WallVision tar nu Charlotta Levin över dels som operativ Sverigechef för att driva försäljningen på den svenska marknaden dels att ansvara för de tre svenska varumärkena Boråstapeter, Engblad & Co och Mr Perswall som även exporteras till drygt 60 marknader.

-Tapeter, mönster och design har aldrig varit så rätt som nu. Allt fler vill inreda sina hem personligt och hemtrevligt och uttrycka en unik stil precis som man vill med kläder och accessoarer. Med tapet är det enkelt att göra om hemma och mönster och strukturer på väggarna skapar verkligen ett uttryck som är svårt att få med målade väggar. Det ska bli oerhört spännande att, tillsammans med övriga teamet fortsätta att utveckla vårt erbjudande och inspirera ännu fler att inreda med tapet, säger Charlotta Levin.

Charlotta Levin är född och uppvuxen i Borås och är utbildad textilekonom vid Högskolan i Borås, men har under sin karriär i modebranschen bott i Stockholm, Shanghai och Istanbul. Nu är hon sedan en tid tillbaka i Boråstrakterna på huvudkontoret och tapetfabriken.

Olle Svensk, som tidigare varit ansvarig för den svenska enheten, kommer i fortsättningen fokusera på sin roll som koncernchef för hela WallVision där även dotterbolagen Cole and Son, Wall&decò, Borge och WallVision China ingår.

Kontakt
Charlotta Levin, operativ Sverigechef, mail: charlotta.levin@wallvision.se tel: +46 33 720 76 01
Olle Svensk, CEO, mail: olle.svensk@wallvision.se tel: +46 33 23 64 06
Claudia Nilsson, marknads- och ehandelschef, mail: claudia.nilsson.@wallvision.se tel: +46 33 720 76 12

www.borastapeter.se
www.engbladco.com
www.mrperswall.se

Om WallVision
WallVision designar, tillverkar och saluför premium tapeter via fem starka varumärken: Boråstapeter, Engblad & Co, Mr Perswall, Cole & Son samt Wall&decò. Företaget grundades 1905 och omsätter idag runt 650 miljoner SEK. WallVision är marknadsledare i Norden med en marknadsandel på drygt 50 procent. WallVision exporterar till drygt 75 marknader och växer främst i Europa, USA och Kina.