Nina Starck - Ny tf design- och produktchef för WallVision Sverige

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2018 07:00 CEST

I mitten på augusti tar Nina Starck över som tf design- och produktchef för WallVision Sverige som är Nordens största tapetkoncern med bland andra varumärkena Boråstapeter, Engblad & Co samt Mr Perswall. Nina har en gedigen bakgrund från modebranschen som designchef på Lindex och concept designer och trendanalytiker hos H&M.

Nina kommer senast från uppdrag som Design coordinator hos IKEA. Nina håller även föreläsningar vid Textilhögskolan i Borås. På Wallvision kommer Nina driva och utveckla designprocessen och framtagningen av nya kollektioner tillsammans med designstudion i Borås.

-Det känns fantastiskt spännande och roligt att få ta sig an den här utmaningen. Att få jobba med och driva tapet framåt känns inspirerande och jag tror att modevärldens tänk gifter sig väl med tapetvärlden, säger Nina Starck.

Nina är utbildad modedesigner vid textilhögskolan i Borås och bor i Jönköping. I sin nya roll som tf design- och produktchef kommer Nina ingå i Wallvision Sveriges ledningsgrupp.

About WallVision

WallVision is a Sweden-based designer and manufacturer of premium wallpaper, which the Group distributes and sells on the international market through four separate brands. Founded in 1905, the Company has developed into the leading wallpaper group in the Nordic region, where its market share exceeds 50 percent, and is growing on key export markets such as USA and China. WallVision’s vision is to become the European leader in premium wallcoverings with a portfolio of strong, aspirational, and profitable brands.