​18-åriga Penthox släpper singeln ”Cigarette” tillsammans med Grammisvinnaren Madcon

Pressmeddelande   •   Nov 18, 2016 08:30 CET

Idag släpps låten ”Cigarette” av Penthox, featuring Madcon. Tillsammans med Madcon och svensken Julimar Santos gör Penthox här sin debut med en stark melodisk produktion.

- Låten är en mix av olika genres, offbeat reggae-gitarr och en slags filmisk western-stil – det skulle kunna vara ett soundtrack till en film, säger Penthox. Jag är verkligen exalterad över att se hur låten tas emot!

Penthox är en 18-årig producent och DJ. Redan som 14-åring när han hörde Aviciis ”Levels” för första gången visste han att det var EDM-musik han ville syssla med. År 2014 fick han möjligheten att remixa Nico & Vinces stora hit ”In Your Arms” och remixen fick ett fint mottagande och till och Kygo, mästaren inom tropical house, uppmärksammade låten.

Lyssna på ”Cigarette” här.

Följ Penthox här:

Kommentarer (0)