​Ace Wilder är tillbaka – med låten ”Selfish”

Efter succén med ”Don’t Worry”, som tog Ace Wilder till en tredjeplats i Melodifestivalen i år, är det nu dags för nya låten ”Selfish”. Soundmässigt tar "Selfish" Ace in på nya spår där ni kanske inte är vana att träffa henne.

- Jag har varit 'selfish' i mitt liv, säger Alice. Jag hatar att erkänna det men det är ett faktum. Titeln är så självförklarande som en låttitel kan vara, budskapet blir ännu tydligare om ni tittar på videon.

Ace Wilder (Alice Gernandt) slog igenom med låten ”Busy Doin’ Nothin” 2015. Redan fem veckor efter release hade låten sålt dubbel platina i Sverige och legat #1 på såväl Spotify som på radiolistan. ”Don´t Worry”, som släpptes i mars, har redan streamats över 5 miljoner gånger på Spotify och låg topp 10 hela våren.

Låten ”Stupid”, som släpptes förra sommaren, har vi kunnat höra i en av världens hetaste TV-serier. Lena Dunham valde låten till den nya säsongen av ”Girls” som hade premiär i februari i år, andra svenska artister som hörts i serien är Robyn och Icona Pop.

Lyssna på "Selfish" på Spotify här och på iTunes här. Se videon här:

• ace wilder