Arash och Sean Paul - en succékombination!

Sommaren tycks komma tidigt i år: Arash & Sean Paul mot toppen i Tyskland och på Europa-listan!

Det var ett något oväntat duettpar som lät höra tala om sig på klubbar och musikbloggar runt årsskiftet.  Ryktet att Arash hade fått ihop det med Sean Paul - ett av reggae/dancehall-världens absolut största namn visade sig stämma.

Den malmöbaserade artisten/låtskrivaren/producenten, som är minst lika mycket superstjärna som sin nya duettpartner österut och senast slog till med en stor internationell hit när han representerade Azerbaijan i ESC med låten “Always”, får med “She Makes Me Go” en ny stor listframgång.

She Makes Me Go gick när den släpptes in som veckans högsta nykomling som nr 5 på Tysklands singellista Top 100, där duon redan toppat danslistorna i flera veckor. Låten som lyfter fram ett klassiskt 90-talsriff av Ice MC sprider sig snabbt över europeiska topplistor och nådde nyligen också förstaplatsen på Euro Top 100. I Sverige var NRJ snabba att börja spela singeln och She Makes Me Go ligger även trea på finska Ituneslistan. Även i England som är ett av de få länder där Arash inte haft tidigare listframgångar är suget stort inför förestående släpp på Mercury-etiketten.

Videon till She Makes Me Go spelades in i Atlanta, USA och har snabbt fått miljontals visningar på YouTube. Även i Facebook-sammanhang är Arash en av de största svenska framgångarna någonsin - med över 1,3 miljoner likes. Arash, som nyss avslutat den kanske längsta ryska turné en svensk artist någonsin gjort på egen hand med ett 30-tal spelningar i över nio tidszoner jobbar nu intensivt tillsammans med sin producent Robert Uhlmann på vad som skall bli hans tredje album - planerat för release i oktober.

Till sommaren kan vi också räkna med att se Arash på stora scener såväl runt om i världen som på hemmaplan här i Sverige.