BASSHUNTER - Nummer ett i England!

Det började i Jonas Altbergs pojkrum i Halmstad för snart två år sedan. Låten om en "bot" som alla trodde var en båt men som var en tjej blev årets stora sommarhit. Det dröjde inte länge innan "Boten Anna" toppade listor även i våra nordiska grannländer Finland, Norge och Danmark. Under 2007 hade turen sen kommit till Tyskland, Österrike, Holland, Polen och i ett flertal andra länder österut kunde Basshunter ses toppa alla upptänkliga listor. Den 13:e januari 2008 skriver nu Jonas Altberg in sitt Basshunter i historieböckerna när han också toppar listan i England - där låten som nu finns i engelsk version "Now You're Gone" - klättrar hela vägen till 1a platsen och slår ut den senaste engelska X-Factor sensationen. Svenskar som toppat listorna i popens hemland är en liten exklusiv klubb med medlemmar som Ace Of Base, Cardigans och nu senast Robyn. ABBA med sina 9 singelettor ligger förstås i topp. Den klassiska singelförsäljningen må visa en nedåtgående trend, men i den digitala världen är Basshunter's framgångar det senaste året monumentala. "Boten Anna" är den mest sålda Skandinaviska ringsignalen någonsin. Totalt har försäljningen med god marginal passerat 1 miljon enheter - på videositen Youtube.com räknas antalet Basshunter visningar nu i över 20 miljoner. Basshunter's album "LOL <(__,)> kommer i februari att släppas i en "International version" på Warner Music i hela världen. I England ges Basshunter ut på nystartade etiketten Hard2Beat Records i samarbete med klassiska dansbolaget Ministry of Sound. För vidare information om Basshunter kontakta Katti Ottosson på Warner Music: E-post katarina.ottosson@warnermusic.com Tel 08-752 26 77 / 073-55 22 678 Pressbilder - http://www.image.net Warner Music Sweden AB - A Warner Music Group Company http://www.warnermusic.se