Betong - notis från hjärtat

Inget blev som jag tänkt mig den natten i Göteborg, jag hade sett fram emot att åka ner. Men redan på tåget högg det till i magen för allt stod nog inte rätt till. Natten blev lång, jävligt blöt och tung. Du åker hem helt ovetandes om mina känslor, och jag sitter igen på tåget med en större klump i magen. Aldrig känt mig så liten, osäker, osedd. Men det betyder väl bara att det jag kände var något på riktigt.

/Oscar

”Betong” är skriven av Oscar Zia tillsammans med Annika Norlin, Teo & Frans, Fanny Hultman, Madeleine Eliasson och Julia Adams. Samt producerad av Teo Runsiö och Frans Torell och är hämtad från en EP med titeln ”DIN” som släpps den 2 november.

Oscar debuterade med sin första låt på svenska i våras - ”Det Går Aldrig” som snabbt följdes upp av singeln ”Kyss mig i slo-mo” feat. Leslie Tay.

Med två personliga och träffande låtar visar Oscar att han som textförfattare och låtskrivare är här för att stanna. Oscar Zia debuterar på scenen live under hösten med sitt nya band med några exklusiva spelningar.

Lyssna på "Betong" här.