Björn Skifs toppar återigen Billboardlistan efter 40 år med “Hooked on a feeling”

Få har undgått att Björn Skifs megahit ”Hooked on a feeling” har haft en stor roll i lanseringen av storfilmen ”Guardian Of The Galaxy”, som just nu fyller biosalongerna. Filmens soundtrack, där ”Hooked on a feeling” fått äran att inleda albumet, har nu gått in på Billboard 200s förstaplats.
Dessutom toppar även albumet US Billboard Top Soundtracks, US Billboard Top Rock Albums och US BIllboard Top Digital Albums. Det smått osannolika är att allt detta händer exakt 40år efter att ”Hooked on feeling” toppade Billboards singellista den 6 april 1974.

Björn Skifs har förutom att återigen intagit Billboardlistan också haft sin första sommarturné på 15 år. Turnén har hyllats av både publik och kritiker och avslutas nu på söndag på Ulriksdals slott. Detta i samband med att han i juni släppte sin singel ”Solglasögon & Sommarbil".

Kontakt:
Anders Westin