Cherrie släpper sin första singel för i år ”INGEN ANNAN ÄN DU” idag!

Under senaste tiden har Cherrie spenderat många av sina timmar i studion, långa dagar och sena nätter har skapat årets första släpp - Ingen annan än du. En låt som handlar om att vara nykär, en kärleksförklaring till någon man tycker väldigt mycket om.

- Låten handlar om att vara nykär och början på någonting nytt. Ungefär samma känsla som början av sommaren kan ge dig men det känns också viktigt i dessa tider att släppa något upplyftande som förmedlar kärleksfulla känslor, därför vill jag släppa något som känns bra. Ingen annan än du – titeln säger sig själv, berättar Cherrie om sitt kommande släpp.

Trots långa dagar i studion har Cherrie också hunnit fronta kampanjer som Adidas ”Faster Than” och Samsungs senaste lansering, hon har även flera spännande samarbeten på gång som kommer annonseras senare i år.

Cherrie har med egna labeln Araweelo byggt upp en imponerande karriär över två prisade album, ett mixtape och features med några av de största svenska och internationella namnen. Hennes publik sträcker sig från Rinkeby till innerstan, från Somalia till London, Paris och resten av världen. Låten är skriven av Cherrie själv tillsammans med Jerker Hansson, Leslie Tay, Sonny Fahlberg och producerad av John Alexis, Pontus Persson, Nicki Adamsson och Amr Badr.

Samma dag släpps även en lyricvideo 09.00

Sara Faraj