David Lindgren släpper känslostark jullåt "Till Alla Som Längtar Hem"

Idag släpper David Lindgren "Till Alla Som Längtar Hem" som är en värmande och känslostark jullåt. Texten är skriven av Moa Michaeli och artisten Josef Johansson som förra året stod för en av de mest uppmärksammade nyskrivna jullåtarna ”Julkort från Vårby Gård”.

Den 30 september blev det officiellt att David Lindgren kommer att leda Melodifestivalen 2017 tillsammans med Hasse Andersson och Clara Henry. Men innan dess förbereder han sig i detta nu för att ge sig ut på julshowen Vintergalan tillsammans med artister som Miriam Bryant, Måns Zelmerlöw, Plura, Danny Saucedo, Timbuktu, Petter m.fl.

David Lindgren har de senaste åren gått från ett stort genombrott i Melodifestivalen med hiten ”Shout It Out” till att bli en väldigt populär och folklig artist och TV-programledare. Han har medverkat i Melodifestivalen tre gånger och tagit sig till final vid samtliga tillfällen. Hans två fullängdsalbum har legat på första respektive andra plats på albumlistan och han har turnérat landet runt flertal gånger. Samtidigt har David synts som huvudroll i China Teatern uppsättningen Jersey Boys samt blivit en stor profil bland de yngre tittarna som programledare för succén Supershowen på SVT Barnkanalen.

Lyssna på "Till Alla Som Längtar Hem" på Spotify HÄR.