DJ Black Moose släpper singeln "iPhone" feat. Denz & Mwuana

DJ Black Moose är ett välkänt namn på den svenska urban/hiphop scenen och han har under det senaste decenniet arbetat med några av genrens tyngsta artister såsom Dani M, Näääk & Nimo, Kaliffa, Abidaz och Medina. Nu har han teamat upp med hypade rapparna Mwuana och Denz på nya singeln ”iPhone” som släpps idag. Låten är proddad av Moose och Martin René (tidigare arbetat med Meghan Trainor, Danny Saucedo, Mwuana m.fl.) och är skriven av gamla vännerna Mwuana och Denz.

”iPhone” följer upp Moose singel ”Vad Du Vill” feat Jireel & Lamix från i våras som var det första smakprovet från hans kommande EP som släpps i början på nästa år. På EP’n kan vi förvänta oss samarbeten med såväl stora hiphop namn som etablerade popartister. Vid sidan av studiotid och fokus på familjen har Moose ett fullspäckat turnéschema som under de senaste månaderna har inkluderat spelningar med Craig David, Gee Dixon och ovan nämnda Näääk & Nimo, Dani M och Jireel för att nämna några.

Lyssna på "iPhone" feat. Denz & Mwuana.