Donkeyboy är tillbaka med ny hit!

Det har redan gått fem år sedan Donkeyboy kom som en popexplosion in i rampljuset, med färgrika kläder och med odiskutabla hits i bagaget. Bandet består av Cato Sundberg, Kent Sundberg, Peter Michelsen och Thomas Drabløs från Drammen, Norge, och de har jobbat tillsammans med musik sedan 2005. Singlarna «Ambitions», «Sometimes» och «Stereolife» var alla en del av debutalbumet «Caught In A Life» som släpptes 2009.

Med de lite underligt uppbygda texterna, färgrika framtoningen, den friska produktionen och melodislingor som direkt sätter sig har gänget från Drammen både imponerat och provocerat, men först och främst gett Norge och hela Norden en äventyrlig popsuccé. Donkeyboy har blivit synonymt med catchiga refränger och detta underströks på album två där bland annat låtarna «City Boy» och «Pull of the Eye» återfanns. Album visade även ännu en gång vilka stora producenttalanger bröderna Sundberg är. I Norden har brödernas singlar sålt imponerande 42 (!) x Platina.

I höstas släpptes låten «Triggerfinger» som sålde 4 x Platina i hemlandet och nu är bandet tillbaka med «Crazy Something Normal». En vitaminkick till låt.

På den nya singeln har Donkeyboy jobbat med den prisbelönta mixaren Phil Tan (Rihanna, Pharrell, Mariah Carey, Ne-Yo, Janelle Monaé) och mastringsmästaren Tom Coyne.

«Crazy Something Normal» släpps på alla platformer den 28 mars, men kan höras exklusivt i Spotify från 24 mars.

• donkeyboy
  • singel