​Dotter följer upp succén med ”Bulletproof” – idag släpps singeln ”Backfire”

Dotter slog igenom stort i årets Melodifestivalen där hon deltog med låten ”Bulletproof”, hon blev hyllad och älskad av både media och svenska folket och slutade på en andra plats. ”Bulletproof” låg länge högst av alla mello-låtar på Spotify och låg på plats #1 på radiolistan större delen våren. Nu är det dags att följa upp succén, idag släpps låten ”Backfire”!

Backfire” handlar om dålig karma, gör man något dåligt så slår det tillbaka på en själv. I det här fallet handlar det om att inte ta åt sig när någon annan försöker trycka ner en. Låten handlar om att vara stark och visa sig själv kärlek och respekt, att våga sätta sitt eget bästa i första hand för att undvika att bli nedtryckt av personer som vill en illa.

- Jag skrev låten ihop med min kille Dino, berättar Johanna. Vi skrev den på en akustisk gitarr på en kvart - själva stommen och alla melodier kom jättesnabbt. Sen satte jag mig lite avskilt och jobbade på texten, det är oftast så mina texter kommer till. Jag hade under ett års tid burit på en tung grej som jag behövde skriva av mig om, så texten till ”Backfire” var väldigt självklar och direkt för mig.

Lyssna på ”Backfire”.

Den 12e juni släpps musikvideon till låten.