Green Day gör Rock Band till verklighet

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2009 08:00 CET

GREEN DAY, MTV GAMES, HARMONIX OCH WARNER BROS. / REPRISE RECORDS SLÄPPER GREEN DAY: ROCK BAND™

Green Day tillkännagav, tillsammans med Harmonix – ledande inom utveckling av musikbaserade spel – samt MTV Games, en del av Viacoms MTV Networks (NYSE: VIA, VIA.B), och Warner Bros. /Reprise Records på 2009 Spike Video Game Awards att de samarbetar på Green Day: Rock Band™.

“We’ve worked with the Rock Band team in the past year to enable our fans to play tracks from 21st Century Breakdown, and we’re excited to now be working on a game, spanning our entire career,” sade Green Days Billie Joe Armstrong.  “We want people to fire this up, choose their favorite Green Day tracks, and play along with us as Rock Band avatars so they can feel what it's like to perform on stage as Green Day."

Spelet är en förlängning av Green Days album och tar med de viktigaste ögonblicken under deras karriär till idag. Figurerna av Green Days medlemmar Billie Joe Armstrong, Mike Dirnt och Tré Cool kommer att finnas med, såväl som utvalda spelställen och konst som varit specifika under bandets historia. Spelet kommer att finnas tillgängligt under 2010 för Xbox 360® video game och entertainment system från Microsoft, PlayStation®3 computer entertainment system och Wii™ system från Nintendo. Förutom detta kommer låtlistan vara tillgänglig för export, vilket ger spelare möjligheten att använda låtarna i Rock Band™ och Rock Band 2™ för Xbox 360 och PlayStation3.

"Green Day's music and explosive live performances transcend age barriers," säger Tom Whalley, Chairman/CEO, Warner Bros. Records. "By partnering with the band and Harmonix, Warner Bros./Reprise is thrilled to help create a Rock Band experience devoted exclusively to their impressive catalog. This game will appeal to fans of all ages, including those who love their recent best-selling albums and those who've loved Green Day throughout their long, incredible career."

“It's very exciting to work closely with Green Day to create an experience that captures the incomparable sound, look and feel of the band,” sade Paul DeGooyer, SVP of Electronic Games and Music for MTV Networks Music Group. 'Green Day: Rock Band' is yet another example of how music fans can connect with some of the greatest music ever recorded via the Rock Band platform.”

“This game will feel like a natural extension of Green Day and their music that will deepen the fans’ connection to the band and their history,” sade Alex Rigopulos, CEO och en av grundarna av Harmonix Music Systems. “Fans will be able to enjoy some of the greatest songs from the Green Day catalogue in this standalone game or via Rock Band due to full export capability. We are thrilled to work with Green Day to revisit key moments from their career, including their likenesses, content and imagery, through our innovative form of musical interaction.”

Detta senaste Rock Band-spelet vill belysa energin och andan hos ett band som har sålt mer än 50 miljoner album över hela världen och som även hyllats som ett av de bästa liveakterna av idag. Green Day har prisats av kritiker världen över och inhöstat allehanda prisutmärkelser, allt från Grammy Awards för Best Alternative Album med Dookie, Best Rock Album med American Idiot och Record of the Year med superhiten Boulevard of Broken Dreams. Tidigare i år släppte Green Day sitt åttonde studioalbum, 21st Century Breakdown, på Warner Music Groups Reprise Records. Albumet gick rakt in på Billboardlistans Top 200 förstaplats, såväl som på listorna för Rock, Active Rock och Alternative.

Alldeles nyligen meddelades att Rolling Stone haft läsarundersökning och Green Day visade återigen på sin ojämförliga popularitet:

Av Rolling Stones läsare valdes Green Days musik till följande

The Best Single of the Decade: 'Boulevard of Broken Dreams'

The Best Album of the Decade: 'American Idiot'

Artist of the Decade: Green Day

Läs omröstningen här:

Sedan tisdag 15 december finns även tre låtar från 21st Century Breakdown på Rock Band Music Store för nedladdning. Låtarna är "Christian's Inferno," "Last of the American Girls," och "¡Viva La Gloria!," alla från 21st Century Breakdown. Dessa sånger, såväl som Green Day-låtar tidigare släppta på Rock Bands platform, kommer att finnas med i Green Day: Rock Band.

Rock Band-plattformen står för sig själv med sina över 1000 sånger tillgängliga från över 390 artister. Med fler låtval för fansen än något annat musikbaserat spel är Rock Band, utan tvivel, ledande i industrin när det kommer till det bästa urvalet av interaktivt musikmaterial. Rock Band ger innehåll på ett unikt sätt, via on-disc gameplay, game export, nedladdningsbart material och snart kommer Rock Band Network, vilket ger band och bolag möjlighet att interagera med fansen på ett än mer sofistikerat sätt.

För vidare information vad gäller Green Day: Rock Band, vänligen besök www.rockband.com/news/greenday. För att se världspremiären från 2009 Spike Video Game Awards, besök http://www.spike.com/event/vga2009.

About MTV Networks

MTV Networks, a division of Viacom (NYSE: VIA, VIA.B), is one of the world’s leading creators of entertainment content, with brands that engage and connect diverse audiences across television, online, mobile, games, virtual worlds and consumer products.  The company’s portfolio spans more than 150 television channels and 400 digital media properties worldwide, and includes MTV, VH1, CMT, Logo, Harmonix, Nickelodeon, Nick at Nite, Nick Jr., TeenNick, AddictingGames, Neopets, COMEDY CENTRAL, SPIKE, TV Land, Atom, GameTrailers and Xfire.

About MTV Games

MTV Games is dedicated to creating, marketing and publishing high-quality, innovative interactive products that are relevant to the MTV audience and complement the core values of the MTV Networks brands.

About Harmonix Music Systems, Inc

Harmonix Music Systems, Inc., based in Cambridge, MA, and established in 1995, is the leading developer of groundbreaking music-oriented videogames. Harmonix was founded by Alex Rigopulos and Eran Egozy, who formed the company to invent new ways for non-musicians to experience the unique joy that comes from making music and have pioneered music and rhythm gaming in the US. For more information please visit www.harmonixmusic.com.

© 2009 Harmonix Music Systems, Inc. All Rights Reserved. Harmonix, Rock Band and all related titles and logos are trademarks of Harmonix Music Systems, Inc., a MTV Networks company. Rock Band developed by Harmonix Music Systems, Inc. MTV: Music Television, MTV Games and all related titles and logos are trademarks of MTV Networks, a division of Viacom International Inc. All other marks are the property of their respective owners.  Microsoft, Xbox. Xbox 360 and Xbox Live are trademarks of the Microsoft group of companies. All other trademarks are the property of their respective owners. “PlayStation” and “PLAYSTATION” are registered trademarks of Sony Computer Entertainment Inc.  Guitar Hero is a registered trademark of Activision Publishing, Inc. Wii and the Wii logo are trademarks of Nintendo.

About Warner Bros. Records

Warner Bros. Records is one of the most successful recording companies in music history and home to some of the most influential and innovative established and emerging artists of our time.  Under the guidance of Chairman/CEO Tom Whalley, the Warner Bros. family of labels, which includes Warner Bros. Records, Reprise Records, Sire Records, Nonesuch, and Asylum, has taken a visionary approach toward discovering and nurturing musical talent. It is currently home to an impressive roster of major artists, including The Black Keys, Bone Thugs n’ Harmony, Michael Bublé, Disturbed, Enya, Eric Clapton, The Flaming Lips, Goo Goo Dolls, Josh Groban, Gucci Mane, Iyaz, Jason Derulo, K.D. Lang, Linkin Park, Mastodon, Metallica, Michelle Branch, Muse, My Chemical Romance, Neil Young, New Boyz, R.E.M., Red Hot Chili Peppers, Damien Rice, Rilo Kiley, Seal, Regina Spektor, Tom Petty & The Heartbreakers, The White Stripes, Wilco, and many others.

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries.