GREEN DAY KLARA FÖR 2012 ÅRS ”MTV VIDEO MUSIC AWARDS”

Den multi-platina säljande och Grammy ® Award-vinnande gruppen Green Day, tillkännagav idag ett globalt samarbete med MTV för att presentera sin nya musik från den första delen ( ¡Uno!) utav bandets kommande studioalbum trilogi. Allt kickar igång med en exklusiv världsomfattande premiär utav deras musikvideo till första singeln ”Oh Love” som kommer att visas på MTVs plattformar i över 150 territorier idag, och följs sedan upp med det första TV framträdandet med den nya musiken från de kommande albumen, på 2012 års VMA’s som sänds torsdag den 6 september från Staples Center i LA. Green Day ansluter sig därmed till de tidigare aviserade artisterna Alicia Keys och det brittiska pojkbandsfenomenet One Direction.

”Vi ser fram emot att uppträda på detta års ’MTV VIDEO MUSIC AWARDS’,” säger Green Days frontman Billie Joe Armstrong. ”MTV har kontinuerligt stöttat oss under karriären, och vi kan inte föreställa oss ett bättre ställe att framföra vårt nya material från ¡Uno!¡Dos! ¡Tres! på”

Green Day har nyligen avslutat inspelningen utav tre album – en trilogi med titlarna ¡Uno!, ¡Dos!, Tres! – som kommer att släppas 25 september, 13 november samt 13 januari 2013.

Albumen är en uppföljning till det Grammy ® Award-vinnande albumet ” 21st Century Breakdown” och har även denna gång producerats av Rob Vanallo.

• green day
  • oh love
  • mtv
  • vma's
  • mtv video music awards
  • la
  • staples center
  • konsert
  • live
  • singel

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.