Laleh släpper nytt album!

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2013 13:00 CEST

I mitten av oktober släpper Laleh sitt femte, ännu obetitlade, album. Den senaste skivan "SJUNG" (2012) blev en enorm framgång och har till dags datum sålt mer än 70,000 fysiska skivor och över 14,000 digitala album. "SJUNG" var även det mest streamade albumet i Skandinavien förra året.

Laleh hälsar själv:

"På den här nya skivan utmanar jag mig själv, världen som låtskrivare och producent. Ledorden har varit 'självklart, främmande och nära'. Precis som "SJUNG" har det varit viktigt för mig att denna skiva landar mellan livet, döden, eftertanke, identitet och intuition. Den här skivan håller på att bli över förväntan och även om "SJUNG" var ett stort steg för mig så tror jag att den gav mig modet och kraften till att göra den här skivan."

Vi ser med stor spänning fram emot en ny singel i september!

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries. With its broad roster of new stars and legendary artists, Warner Music Group is home to a collection of the best-known record labels in the music industry including Asylum, Atlantic, Bad Boy, Cordless, East West, Elektra, Lava, Maverick, Nonesuch, Reprise, Rhino, Roadrunner, Rykodisc, Sire, Warner Bros. and Word. Warner Music Group also includes Warner/Chappell Music, one of the world's leading music publishers.

Kommentarer (0)

Kommentera