​Mariette aktuell med nya singeln ”Time To Spare”

Mariette sågs senast i Melodifestivalen där hon deltog med låten ”For You” som gick direkt till final. Nu är hon aktuell med singeln ”Time To Spare” som släpps idag. Låten är ett fortsatta samarbete med hitmakaren Jörgen Elofsson, som tidigare har arbetat med Britney Spears, Westlife och Kelly Clarkson.

Lyssna på "Time To Spare" här.

”Time To Spare är en kaxig låt som får mig att känna mig high on life, det känns som allt går min väg och jag har en skön övertro på mig själv. När jag lyssnar på den så känns det som inget kan gå fel, jag vågar testa, vågar hoppa, vågar vara galen!” - Mariette.

Mariette slog igenom via Idol 2009 och har sedan dess bland annat skrivit den officiella Pridelåten och deltagit i Melodifestivalen hela tre gånger. Hon debuterade i Mello 2015 och hamnade på en ärofylld tredjeplats. Samma år släppte Mariette den officiella Pridelåten ”My Revolution”. Förra året var det dags för Sveriges största musikfest igen och denna gång medverkade Mariette med platinasäljande ”A Million Years”, som gick direkt till final och slutade på en fjärdeplats. I år medverkade Mariette för tredje gången och gick direkt till finalen med låten "For You” och i sommar väntar en omfattande Sverigeturné med Diggiloo.