​Miriam Bryant är tillbaka – med balladen ”Everything”

Idag släpper Miriam Bryant singeln ”Everything”, en mäktig ballad som hon skrivit tillsammans med Victor Rådström.

- Jag tycker att det känns väldigt roligt och spännande att släppa en ballad, jag har velat göra det länge nu och ”Everything” känns som en naturlig uppföljare till ”Black Car”. Historien fortsätter liksom. Det känns som en låt som jag kan släppa nu eller aldrig, hoppas verkligen att folk kommer tycka om den. Jag gör det.

”Everything” handlar om ett skede i ett förhållande där man är beredd att offra allt för en person, till och med sig själv och sin egen lycka. Trots att det går åt helvete lever man på instinkt och trivs i helvetet. Den handlar om när man inte får ge en person allt det här, att man då till slut önskar den ingenting alls. Under dessa förhållande kom denna låt till, kärlek och hat.

Den 21 januari ser vi Miriam Bryant uppträda på den prestigefyllda galan P3 Guld, där hon även är nominerad till Guldmicken och Årets Låt för ”Black Car”. ”Black Car” är även Grammis-nominerad i kategorin Årets Låt.