Mustasch öppnar för KISS i Stockholm och Malmö 2010!

När KISS landar i Sverige med sin turné Sonic Boom Over Europe: From The Beginning To The Boom i juni har de valt att bjuda in något av det finaste rock-Sverige har att erbjuda som special guests: Mustasch. Den 12 och 13 juni intar Mustasch de stora scenerna på Stockholms Stadion och Malmö Stadion.

Mustasch är ett av Sveriges mest älskade hårdrocksband, och det med rätta. Efter fem album, utsålda turnéer i Sverige, förbands- och headlineturnéer med Motörhead, Gluecifer och Rose Tattoo i Europa har en annan utgång varit direkt otänkbar. Med albumet Latest Version Of The Truth (2007) sålde de både guld och vann en grammis i kategorin Hårdrock och snart är det dags igen. Det självbetitlade nya albumet Mustasch släpptes i september 2009 och är idag nominerat till ytterligare en grammis, i samma kategori, i galan som avgörs nu på fredag. Skivans innehåll sammanfattas enklast med orden enkelt, rättframt och kompromisslöst, allt efter sångaren och bandledaren Ralf Gyllenhammars vision och i januari väntar utlandslansering med ansedda rocklabeln Nuclear Blast.

SVT uppmärksammar även de bandet - samt Ralfs icke oansenliga sportintresse - i programserien Dom kallar oss artister. Den 28 december spelade bandet för sisådär en 31.000 åskådare då de stod för musikunderhållningen på Rekordmatchen, där Frölunda mötte Indians Färjestad BK på Ullevi i Göteborg.

Vilken annan fortsättning passar då bättre än att bli inbjudna som special guests när ett av världshistoriens största rockband, KISS, landar i Sverige i juni? Med turnén “Sonic Boom Over Europe: From The Beginning To The Boom” kommer KISS till Europa under våren/sommaren 2010 och beräknas landa med ett stort, just det, boom. Genom att använda element från ”KISS Alive 35” och nya inslag kommer “Sonic Boom Over Europe: From The Beginning To The Boom” vara en skräddarsydd show till bandets tusentals europeiska fans, som för första gången får höra material från det nya albumet “Sonic Boom” live.

Och Mustascharna kommenterar:

"Ingen normal människa kan väl ha undgått att bli påverkade av Kiss under sin uppväxt - de är ju rockikoner! Det kommer att bli en fet fest med Kiss och Mustasch på samma scen. Heavy Metal In The Night!!!” säger bandets sångare, Ralf Gyllenhammar och Danne McKenzie fyller i: ”Jag fick min första platta när jag var fyra år, och det var Kiss, Destroyer! En platta som betytt mycket för mig genom åren. Att nu 31 år senare få lira förband åt Kiss är en riktig pojdröm som slagit in. Hur jäkla grymt som helst! You wanted the best! Kiss & Mustasch

Mer information hittas på Livenation.se, www.mustasch.net och www.KISSonline.com

Kontaktinformation:

Live Nation: Carolina Setterwall, 08-665 01 32, carolina.setterwall@livenation.se

Warner Music: Jenny Schyttberg, 08-752 26 05, jenny.schyttberg@warnermusic.com

Pressbiljetter: presstix@livenation.se

BILJETTINFORMATION:

12.6 Stockholm, Stockholm Stadion
13.6 Malmö, Malmö Stadion

• kiss
  • rock
  • mustasch

Warner Music International, a leading company in national and international repertoire operates through numerous international affiliates and licensees in more than 50 countries.